OER. is een ode aan alles wat er is en een oefening dit alles direct te ervaren.

De rat. Het moment. Het gele balletje.

BOG. doet een oefening in horen, zien, voelen, bewegen.

In niet nadenken, niet interpreteren, niet begrijpen, niet spreken.
Met OER. waagt BOG. zich aan een uitputtingsslag op het ritme van een slagwerker.

"Begin te geloven dat je je hele leven voor een boom zou kunnen doorbrengen zonder al zijn mogelijkheden te ontdekken, zonder hem te begrijpen, want er valt niets te begrijpen, alleen iets te bekijken; alles wat je welbeschouwd over deze boom kan zeggen is dat het een boom is; alles wat deze boom jou te zeggen heeft is dat het een boom is."
- Een slaper, Georges Perec -



BOG. is er met OER. alleszins in geslaagd om hun complexe gedachten en twijfels in een spannend taalexperiment te gieten en zo een gedurfd onspectaculair kleinood op het Oerol-publiek los te laten.
- Theaterkrant over OER. op Oerol 2016

spel Judith de Joode, Benjamin Moen, Lisa Verbelen van Judith de Joode, Benjamin Moen, Lisa Verbelen, Sanne Vanderbruggen eindregie Erik Whien dramaturgie Roos Euwe muziek en uitvoering Lucas Kramer productie Anne Baltus ontwerp beeld en techniek Tim Vermeulen stage productie Lisa Kampen publiciteit Dieke van der Spek met dank aan Jan Martens en Jochem Stavenuiter in coproductie met De Brakke Grond, Het Zuidelijk Toneel, d e t h e a t e r m a k e r met steun van Fonds Podiumkunsten, De Vlaamse Overheid




Op 11 juli is deze voorstelling gratis toegankelijk voor leden van We Are Public. Reserveren verplicht via kassa@overhetij.nl, toegang alleen op vertoon van persoonlijke We Are Public-pas. Na afloop is er een nagesprek met de makers.