Stichting IJ Producties (o.a. Over het IJ Festival en Noorderparkfestival) zoekt per 1 april of z.s.m. een bevlogen Hoofd Marketing met een groot hart voor locatietheater, talentontwikkeling en sociaal-artistieke projecten in een stedelijke context. Stichting IJ producties is een kleine dynamische organisatie met groeiambities, die zich steeds meer profileert als een merk en een platform voor locatietheater, talentontwikkeling, ontdekking, verdieping en verbinding. Zie jij er een uitdaging in om ons nog steviger op de kaart te zetten?

Stichting IJ Producties zoekt Hoofd Marketing

Functienaam    
Hoofd Marketing

Doel van de functie
Het lokaal, regionaal, nationaal en internationaal in de markt zetten van Stichting IJ Producties en in het bijzonder Over het IJ Festival. 

Ontvangt leiding van
Algemeen en artistiek directeur

Geeft leiding aan
De afdeling Marketing bestaande uit: Marketingcoördinator Over het IJ Festival, Content marketeer, Publieksverkenner/doelgroepenmarketeer, Kassacoördinator en een of twee stagiaires.

Stichting IJ Producties produceert Over het IJ Festival en daarnaast initieert de stichting i.s.m. vele (lokale) partners culturele projecten, festivals en manifestaties binnen verschillende domeinen van de samenleving, zoals stadsontwikkeling, zorg, vluchtelingenwerk en musea. Het genereert daarmee door het jaar heen een breed platform voor de makers en organisaties waarmee gewerkt wordt.

Jaarlijks vindt in juli tien dagen Over het IJ Festival plaats in en om de NDSM-werf en op
diverse binnen- en buitenlocaties in Amsterdam-Noord voor een groot en breed publiek van theaterfijnproevers, wijkbewoners en culturele omnivoren. Het festival heeft een belangrijke focus op talentontwikkeling en geeft alle ruimte aan onderzoek en experiment naar locatietheater in de stedelijke context. Voor elk soort maker is er een plek; van de prille onderzoekende tot de gevestigde maker. 

Binnen het programma Kunst & Samenleving worden dwarsverbanden en bruggen gelegd tussen culturele en maatschappelijke organisaties, buurten, bewoners, theater en natuurlijk het festival. De organisatie pakt daarin de rol van verbinder, initiatiefnemer en organisator. Ook projecten op het snijvlak van kunst, sociaal, wetenschappelijk en economisch vinden er hun plek in de gehele stad via verschillende manifestaties zoals het Noorderparkfestival en Over de plas Festival i.s.m. Hotel Buiten in Nieuw-West en eerder in 2018 op locatie in de voormalige Bijlmerbajes het project In Between Time i.s.m. het Vijfde kwartier/ Titia Bouwmeester.

Taken Hoofd Marketing

  • Coördinatie marketingbeleid van Over het IJ Festival en programma Kunst &samenleving 
  • Aansturen marketingteam
  • Marketingstrategie bepalen per festival editie en manifestatie, online en off line
  • Perscoördinatie (ook tijdens Over het IJ Festival)
  • Prijsbeleid, structuur ticketing, goede organisatie van kassa en eindverantwoordelijk kaartverkoop gezamenlijk met directie
  • Eindverantwoordelijk voor alle communicatie-uitingen van Over het IJ Festival en Stichting IJ Producties
  • Coördinatie festivalaankleding en alle communicatie-uitingen tijdens Over het IJ Festival 
  • Communicatie tijdens Over het IJ Festival, aansturen informatiebalie i.s.m. kassacoordinator
  • Opstellen en bewaken marketingbegroting Over het IJ Festival en programma Kunst & Samenleving 
  • Opstellen en uitvoeren jaarlijkse planning
  • Publieksonderzoek opzetten en uitvoeren Over het IJ Festival en programma Kunst & Samenleving
  • Eindevaluatie  (per festival project)
  • Lange lijnen corporate Stichting IJ Producties
  • Het bewaken en ontwikkelen huisstijl Stichting IJ Producties
  • Maakt deel uit van managementteam OHIJ/ Stichting IJ Producties


Opleiding, kennis en ervaring

  • HBO werk- en denkniveau
  • Meerdere jaren ervaring als (Hoofd) Marketing(medewerker) (met voorkeur binnen de theatersector)


Vaardigheden en persoonlijkheid

  • Strategisch en conceptueel sterk
  • Resultaatgericht, goed in plannen en organiseren
  • Servicegericht
  • Samenwerken en zelfstandig werken
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Flexibel en verantwoordelijk
  • Creatief en analytisch
  • Affiniteit met de theatersector en talentontwikkeling
  • Affiniteit met sociaal-artistieke projecten en doelgroepenmarketing
  • Om kunnen gaan met de dynamiek van een festival en bijbehorende pieken en dalen


Aantal uren in overleg, vergoeding CAO conform.
Motivatiebrief en CV graag mailen voor 24 maart naar vacature@overhetij.nl t.a.v. Simone Hogendijk, algemeen en artistiek directeur. Gesprekken worden gevoerd in de week van 25 maart.
Voor meer informatie of vragen, bel 020-4922229 of mail naar bovenstaand adres.