Finn Borath i.s.m. Likeminds
Finn Borath is performance- & videokunstenaar. Hij studeerde in 2021 af van de performance opleiding aan de Toneelacademie Maastricht. In zijn performance-werk vertrekt hij vanuit een fascinatie voor de natuur, filosofie en technologie. Hij probeert technische elementen op nieuwe, verrassende manieren in te zetten om de verbeelding de vrije loop te laten. In zijn videowerk zet hij zich af tegen de limieten van de realiteit en creëert een universum met eigen regels, waar de nieuwe zelfopgelegde wetten het verhaal vertellen.

‘Finn is voor ons een uitgelezen ‘Atelier-maker,’ omdat hij out of the box denkt, werkelijkheid en gecreëerde werkelijkheid in elkaar over laat lopen en een locatie niet alleen wil gebruiken als speelplek, maar juist bepalend wil laten zijn voor vorm en inhoud.’ - Likeminds.

Tijdens Het Atelier ontwikkelt Finn met Horror een droomwereld. Fysieke werkelijkheden en natuurverschijnselen worden gemanipuleerd en dingen die niet logisch voelen, lijken toch echt. Horror. Tot nu werkte hij binnen de theaterkaders en in videowerk. Met de natuur als inspiratiebron onderzoekt Finn wat er op locatie al is en hoe je deze omgeving in stand kan houden en kan manipuleren.


Lucinda Wessels i.s.m. Nineties Productions
De multidisciplinaire maker Lucinda Wessels a.k.a. LUCYLOVE is danseres, choreografe en DJ en medeoprichter van het online platform Hows of Norms. Van jongs af aan is ze geïnspireerd door de hip hop-dans en -cultuur en heeft zich geschoold in academische stijlen. Ze danst bij groepen als ISH, DOX en Nicole Beutler Projects, choreografeerde voor SYTYCD en heeft deelgenomen aan Time To Dance. Sindsdien ontwikkelt ze zich als maker. Afgelopen jaar kreeg ze de kans om te werken in het online lab van Nineties Productions en creëerde een interactieve online voorstelling: The Lucid Express. Een digitale trip waarin je meekijkt in een 'train of thought' die zich van chaos naar stilte beweegt.

‘Nineties ziet in Lucinda een energiek en geëngageerd dansmaker. Haar eigenzinnige beeldtaal komt voort vanuit gretig zoeken naar nieuwe vormen. Ze is een intuïtieve maker die ons meer dan nieuwsgierig heeft gemaakt!’
 – Anne Maike Mertens, artistiek leider Nineties.

Met een oproep tot meer compassie en inclusiviteit onderzoekt Lucinda tijdens het Atelier de thematiek van The Lucid Express verder en richt zich specifiek op autisme. Het prikkelen van zintuigen en dit voelbaar maken voor de bezoeker zal deel uitmaken van het onderzoek.


Elias De Bruyne i.s.m. PLAN / Theater Artemis
Elias De Bruyne studeerde in 2016 af aan de mime-opleiding aan de Academie voor Theater en Dans. Hiervoor werkte hij enkele jaren als tuinman en volgde een opleiding tot theatertechnicus; steeds met de gedachte om ooit zelf voorstellingen te maken en acteur te worden. Hij speelde o.a. bij BVDS (Boogaerdt/van der Schoot), Maas Theater en Dans, Tg Elektra en recentelijk bij Theater Artemis en PLAN Brabant. Zijn werk wordt geïnspireerd door dagelijkse vragen over het leven, de liefde en de natuur. De natuurlijke buitenwereld haalt hij het theater in en zet het vervolgens naar zijn hand: eigenzinnig, beeldend en muzikaal. Zijn laatste voorstelling Wat als dit alles is? werd lovend ontvangen.

‘Op onnavolgbare wijze lijkt hij iedere keer te willen zeggen dat hij eigenlijk niks te zeggen heeft. En daarmee zegt hij tegelijkertijd weer heel veel. Het is zeldzaam om zo’n bijzondere performer, vormgever, schrijver en bedenker verenigd te zien in één persoon.’
- Jetse Batelaan, artistiek leider Theater Artemis.

Elias start Het Atelier met de titel en onderzoeksvraag: De voorstelling met misschien wel de langste opkomst ooit. Hij zal spelen met de verwachting die een opkomst altijd heeft. 
'Ik neem de titel letterlijk. Mij lijkt het spannend om een voorstelling te gaan zien die al op voorhand bezig is en die speelt met de verwachting die een opkomst altijd heeft. Hoe lang gaat het duren? Gaat de artiest überhaupt wel aankomen bij zijn publiek? En als hij aankomt, komt er dan nog wat? Of was de opkomst de hele voorstelling?'