Over het IJ
Over het IJ organiseert het hele jaar door avontuurlijke kunstproducties, altijd in relatie met stedelijke thema's en op bijzondere locaties in Amsterdam. Jaarlijks in juli vindt Over het IJ Festival plaats: tien dagen lang actueel locatietheater van nieuwe en gevestigde makers op spraakmakende binnen- en buitenlocaties op de NDSM-werf, aan de oevers van het IJ en op diverse locaties dieper in Amsterdam-Noord.

Functieomschrijving
Als festivalmarketeer ga je aan de slag met het uitvoeren van het opgestelde marketingplan. Ook help je de marketingstrategie verder aan te scherpen: je ziet waar ruimte is in de markt is en speelt hierop in, en werkt mee aan een succesvolle festivalpropositie. Specifieke werkzaamheden zijn:

  • Marketingacties ontwikkelen en uitzetten, samen met (vaak landelijke) partners
  • Betrekken van nieuwe samenwerkingspartners; zowel in de commerciële als non-profit sector
  • Prijsacties en verkoopprikkels bedenken voor bestaande en nieuwe bezoekers
  • Media-inkoop en -verkoop: zowel offline als online
  • Samenstellen van programmaboekje
  • Traffic: inplannen productie en distributie van promotiematerialen: programmaboekjes, posters, diverse fysieke en online materialen
  • Productie fysieke materialen voor in het festivalhart, merchandise en festivalaankleding
  • Vullen en inrichten van website en online ticketingsysteem
  • Meedenken aan het verder verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit van de website en ticketingsysteem
  • Voorstellen doen voor geschikte contentmarketing
  • Onderwerpen aandragen voor nieuwsbrieven, e-mailings en persberichten, en meeschrijven aan teksten
     

Profiel
Voor deze functie zoeken we gedreven marketeer met hbo/wo- werk- en denkniveau en minimaal drie jaar relevante werkervaring in de culturele sector, bij voorkeur met festivals. Je kent alle marketinginstrumenten van buiten, bent planmatig sterk en goed in staat om zelfstandig te werken. Tot slot weet je om te gaan met een dynamische werkdruk en vindt het geen bezwaar om in aanloop van en tijdens het festival langer(e) dagen te werken. Over het IJ onderschrijft de Code Culturele Diversiteit en vindt het belangrijk dat de organisatie een afspiegeling is van de maatschappij. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar de kandidaat die de diversiteit binnen het team versterkt.

Geboden
Over het IJ bestaat uit een compacte, informele organisatie van betrokken professionals. We bieden een projectprijs op basis van een dagtarief. Periode (in overleg): februari/maart: 2 dagen per week, april tot en met juni: 3 dagen per week, juli: fulltime.

Contact
Heb je interesse? Leuk! Stuur je motivatie en cv onder vermelding van 'vacature festivalmarketeer' uiterlijk 6 januari naar Marten de Paepe, hoofd marketing: marten.depaepe@overhetij.nl. Gesprekken voeren we in de week van 13 januari. Voor vragen kun je ook naar dit adres mailen. Bellen kan met 020-4922229.